Clue klasszikus detektív játék szabályai

Eredetileg találta fel 1944-ben Anthony Pratt mielőtt eladta a Parker Brothers 1949-ben nyom egy társasjáték , amelyben a játékosok megpróbálja megoldani a rejtélyt, a gyilkosság mögött a Mr. Boddy . A körökre osztott formában , a játékosok mozgatni a gördülő a kocka, és megoldani a bűnözés módszeresen ellenőrzi le lehetséges gyanúsítottak , fegyverek , és a szobák , míg a gyilkosság megoldott. A játék célja

A cél a nyom , hogy az első játékos, hogy egy sikeres vád a megfelelő gyanúsított , gyilkos fegyvert és a gyilkosság helyen ellenőrzi le minden más lehetőség révén folyamat megszüntetésére .

a meccs előtt

játékosnak kell elválasztani a 21 kártyát a megfelelő kategóriákban: gyanúsítottak , fegyverek és a szobák . Egy kártya kell vonni véletlenszerűen egyes szakaszok , és helyezzük bizalmas mappába anélkül, hogy bárki ( beleértve a játékos, aki a választás ), látja a kártyát a kérdéses . A mappa ezután közepén helyezkedik el a fórumon, láthatatlan , amíg a vádemelés megtörténte . A többi kártyát , majd megkeverjük és terjesztett egy olyan időpontban , hogy minden játékos . Néhány lejátszó több kártyát , mint mások . Egyáltalán nem kell, hogy bárki egy másik, játékos kártyát.
Az első lépést

első tekercs a kocka megy automatikusan , hogy a játékos, aki irányítja kisasszony Scarlett . Abban az esetben, ha senki sem játszik, Miss Scarlett , az első játékos, aki a bal oldalon az ő helyszínen a táblán megy . Ez is az irányt a fordulat megy az első játékos befejezi a /a körét .
Making a javaslat

Ha egy játék darab belsejében egy szobában, a játékos ellenőrzése , hogy karakter a lehetőséget, hogy a javaslatot. A javaslat akkor történik, amikor egy játékos a találgatás a gyilkosság kiválasztásával a gyanúsított , fegyver és bármit szoba /ő jelenleg a karakter játék darabja be Ha ezt a javaslatot történt, a gyanúsított nevét meg kell adni a megfelelő játékot darabot beköltözött a room azt javasolta, hogy a bűncselekményt követték el , valamint a fegyvert adott. Ha a javaslat készült , hogy akár a többi játékos megcáfolni a forgatókönyv ( ha lehetséges) bemutatásával a játékos egy kártyát , amely bizonyítja az elméleti bűncselekmény nem történhetett volna meg . Felhasználva a lista , mivel ezek a javaslatok készülnek , a játékosok kezdenek szűk minden kategória lefelé.
Hogy vád

Ha egy játékos készen áll , hogy megpróbálja megnyerni a játék , meg kell először várja meg, amíg az a sor , és ezután be vád . Ellentétben a szabályokat a javaslat , a játékos listát minden szoba a játék , hogy a játékos a játék darabja van, vagy sem . Miután a vádemelés megtörténte , a játékos, akkor úgy néz ki, magántulajdonban a bizalmas mappát, és ellenőrizze . Ha a vád igaz, a kártyák belső fektetik arccal felfelé a fedélzeten, és a játéknak vége . Ha a vád nem megfelelő, a játékos visszatér a kártyákat a mappát, és ki a játék , bár a darab is lehet mozgatni a vádakat, és javaslatokat. Továbbá , még mindig meg kell mutatni kártyák megcáfolni a többi játékos javaslatait és vádak .

You must be logged in to post a comment.