Dominó Szabályok & amp; Pontozás

A játék a dominó eredete valószínűleg a 12. században Kína szerint a honlapon Domino játékok . Ma a játék különösen népszerű a latin régiókban , és sok karibi ország a dominó , hogy legyen a nemzeti játék . Számos változata dominó , köztük néhány ” házirendet ” , hogy a változó egyik helyről a másikra . Ugyanakkor az alapjait ennek a szerencse és a stratégia -alapú játék könnyen elég, még a fiatal játékosok , hogy megtanulják . Terminológia

Dominó játsszák a két vagy több ember , attól függően, hogy a méret a dominó készlet. Számos szleng kifejezések a játék a dominó . Domino ” szakzsargon ” úgy kell érteni , hogy fogja meg a játékszabályok . Dominó gyakran nevezik csempe vagy csont . A gyűjtemény a dominó , ahol a játékosok felhívni az úgynevezett boneyard . A pontok a lapok is nevezik magokat. Dominó a legtöbb pip tekintik ” nehéz “, a 6-6 pedig a legnehezebb , és akiknek a legkevésbé magokat a ” light “, mint például az egy – nulla .
Sets

dominó ugyanannyi pip egyik végén tartoznak azonos színben. Például egy három , öt és egy-öt egyaránt tartozik az “öt öltöny . ” Kivéve a páros ( egy-egy , kettő-kettő , stb ) az összes dominó két öltönyt . Páros tartozik csak egy öltönyt . A szabványos dominó a legnagyobb cserép kettős hat , de a nagyobb készlet tartalmaz kettős 12 , sőt dupla 18
Shuffling

Az összes dominó kell helyezni arccal lefelé a játék felületén , és minden játékos segíthet mozgatni őket körül véletlenszerű módon a shuffle . Óvatosan kell eljárni , hogy a képpel lefelé , így a játékosok nem látja a magokat .
Játék
Azonos alkalmas dominó fektetik egymás ellen, a játék során .

A játékosok határozzák meg ki kapja meg az első lépést választja véletlen csempe. Aki felhívja a legnehezebb cserép kezdődik játszani. A játékosok választhatnak csempe a boneyard és elhelyezni őket szélére úgy, hogy ő is látja a dominó ” értéket . Hány dominó választják attól függ, melyik változat a játék alatt játszott . A nyertes a sorsolás meghatározza a legnagyobb csempe . A játékosoknak meg kell egyeznie a ruha a ” nyitott vége ” a dominó – az egyik, hogy nem ér egy csempe . Egyes eltérések a játék , kétoldalas dominó kell határozni a határokon módon , de más verziók azok játszottak , mint az összes többi csempe. Óramutató járásával megegyező irányban az asztal körül , minden játékos meghatározza a cserép , amely megosztja a ruha a nyitott vége az utolsó csempe játszott . A játékosok továbbra megállapításáról csempe egy egyenes vonal vagy L – alakú , ha a hely korlátozott.
Rajz

Ha egy játékos nem játszható dominó a kezében, azt kell felhívni a boneyard , amíg nem kap egy cserép is játszott , vagy amíg a boneyard üres . Néhány változata a játék lehetővé teszi a játékos, hogy át rajz után csak egy cserép , vagy egyszerűen csak múló anélkül hogy egyáltalán .
Pontozása és a győztes : Matton

A játéknak akkor van vége, amikor egy játékos meghatározza minden dominó . Hagyomány kéri, hogy a játékos bejelentette: ” dominó ” , ha játszik az utolsó csempe . Ha a játék elakad, ami nem játékos újabb cserép a fórumon , majd a játékos, aki a legkevesebb mennyiségű lapok határozzák meg a győztes , hogy kerek . Minden játékos megszámolja a magok száma a megmaradt csempe és díjak a pontokat, hogy a győztes a fordulóban. Az első játékos, aki eléri az előre meghatározott célt pontszám , jellemzően 100 vagy 200 pontot , a játék győztese .

You must be logged in to post a comment.