Típusú szórakoztató 2D-s játékok

videojátékok azok legkorábbi formája nem volt dimenzió egyáltalán. Tény, hogy a legkorábbi videojáték-rendszer , a Magnavox Odyssey , egyszerűen költözött egy pont körül a képernyőn, hogy együtt használható televízióval matricák . A következő évtized adna utat Pong és számos más videojáték rendszerek , hogy volt képes megjeleníteni grafikus szimulált valós tárgyak és a karakterek , ami volt a kezdete a 2D-s játék. Single képernyő

Single képernyős játék volt az egyik leggyakoribb az eredeti Atari . Egy képernyős játékok könnyen azonosítható minden szinten , illetve az egész játék , zajlik egy képernyőn . Néhány népszerű egyetlen képernyőn játékok közé Frogger , Pac -Man és a Dig Dug . Bár nehéz növekedhet minden szinten , több ellenséget, és a tételek jelennek meg, és a beállításokat, és a táj kissé megváltozhat , minden szinten lényegében a kiadatás ugyanaz a dolog.
Színváltók

a legtöbb eredeti videojáték programozó használt görgetés technológiát szimulálni mozgalom , ahol a karakterek és a tárgyak valójában nem mozog , hanem inkább úgy tűnt, hogy azért, mert a háttérben fog mozogni. Ezek a játékok nagyon jellemző a korai verseny játék, ahol a jármű ült a képernyő közepén csakúgy, mint az út . Ezek a játékok általában vennie egy légi felvétel , mint a görgetés gyakran fel-le , mint az eredeti Gun Smoke vagy Heavy Barrel , ha nem nyitottak a teljes 360 fokos mozgás .
Side színváltók

Side – scroller játékok egy speciális formája scroller játék, mozog balról jobbra és /vagy jobbról balra . Ezek a játékok általában bontani két kategória : lövészek és a sétálók . Lövészek olyan játék, ahol a cél az, hogy lőni a dolgokat , mint sokan a klasszikus űrhajó játékkal , és a túrázóknak is játékok, ahol az egyetlen célja az, hogy a múlt az akadályokat. Néhány a legnépszerűbb Walker oldalán scrollers olyan csapda , ami szintén az egyik legjobban fogyó játék a 1980-as években , és a végtelenül népszerű Super Mario Bros. A Super Mario Bros. sorozat úgy tűnik , hogy folyamatosan újra feltalálni és a haladás az oldalsó görgetés műfaj minden kiadás , mivel az eredeti , és bár néhány közülük nem oldalára scrollers , már csak hét Mario címeket IGN 100 legjobb játék minden idők .
Platform játékok

játékok, mint a Donkey Kong és az eredeti Mario Bros. , nem tévesztendő össze a Super Mario Bros. játék a NES , példák a platform játék . Bár ezek egy képernyőn és oldalsó színváltók , a játékok igényelnek játékosok ugrani a platformok között, ahelyett, mozog tovább jobbra , vagy egyszerűen csak nyomja meg a felfelé gombot, hogy ebbe az irányba . Más említésre méltó platform játék Bubble Bobble és a Burger idő .
Adventure

kalandjáték műfaját hangsúlyozza felfedezés egy virtuális táj. Kaland játékok általában egy egységes képernyő és kínál a játékosok a lehetőséget, hogy mozogni minden négy irányban : fel, le , balra vagy jobbra , sem vezető , hogy egy teljesen új képernyő . Bár sok ilyen játékok gyakran hangsúlyozzák, harci , vagy gyűjtő elemeket , a 2D-s kalandjátékok szükséges játékosok mozoghat a virtuális környezetben , és fedezze fel a várak, városok és tájak . Kaland játékok tartalmaz Sierra számos point- and-click játékok , The Legend of Zelda , Montezuma bosszúja , és sok a korai Atari és a Nintendo játékokat .

You must be logged in to post a comment.