How Do You Beat a Rubik-kocka ?

A Rubik-kocka népszerű brainteaser minden korosztály számára. A kihívások, megfejt színeket, hogy a kocka megfelelő színek mindkét oldalon. Megoldása a kocka mintázata alapján ; ha lehet tanulni néhány algoritmus , akkor képes lesz lenyűgözni a barátok megoldásával bármely Rubik cube.Things amire szüksége van
Rubik Cube furgon
Show More utasítások
1

Válassza ki bármilyen színt szeretne dolgozni . Képzeld el, hogy dolgozik a kék végig ezt a cikket. Készíts egy kék kereszt közepén a felső réteg . A szomszédos színek minden egyes darabja a kereszt meg kell egyeznie a szín közepén az oldalon a kocka ; Például a darab , hogy megy a kék és a vörös él a kereszt legyen kék a kék oldalon és piros a piros oldalon .

A kereszt befejeződött , mozog a négy kék sarok helyére nélkül zavarja a többi a kereszt annak érdekében , hogy megoldja a felső réteg. Megteheti ezt forgatásával egy darab kereszt , mozog a sarok a helyére, majd vissza a darab a kereszt a helyére . Ha befejezte ezt a lépést , a felső réteg lesz teljesen kék .
2

Amikor a felső réteg teljesen kék , oldja a középső réteg a kocka . Forgassa az alsó réteg , hogy egy T- az egyik oldalán a kocka. Tartsa a kockát, hogy ez a réteg néz előre . Ha az alsó tér a T tartozik bal oldalán a kocka , a következő algoritmust mozgatni a helyére :

Alsó óramutató járásával megegyező irányba , balra az óramutató járásával megegyező , alsó óramutató járásával ellentétes irányba , balra az óramutató járásával ellentétes , Alsó számláló járásával ellentétes , Első az óramutató járásával ellentétes , alsó óramutató járásával megegyező irányban , Első óramutató járásával megegyező irányban .

Ha az alsó tér a T tartozik a jobb oldalon a kocka használja ezt algoritmust mozgatni a helyére :

Alsó óramutató járásával ellentétes , Első az óramutató járásával ellentétes , Alsó óramutató járásával megegyező irányban , Első óramutató járásával megegyező irányban , Alsó óramutató járásával megegyező irányba , balra az óramutató járásával megegyező , alsó óramutató járásával ellentétes irányba , balra az óramutató járásával ellentétes .
3

Fordítsa a kocka fölé . Ha van egy kereszt a központban, ugorjon a 4. lépésre . Ha van egy L alakú, tartsa a kockát, hogy az L balra néz , és hajtsa végre a következő algoritmust , hogy a kereszt :

első óramutató járásával megegyező irányban , Top jobbra, a jobb az óramutató járásával megegyező , Top óramutató járásával ellentétes irányba , jobbra az óramutató járásával ellentétes , Első óramutató járásával ellentétes irányba .

Ha van egy vonal a közepén , hajtsa végre a következő algoritmust , hogy a kereszt :

Elöl jobbra, a jobb óramutató járásával megegyező irányban , Top óramutató járásával megegyező irányban , a jobb az óramutató járásával ellentétes , Top óramutató járásával ellentétes irányba , Első óramutató járásával ellentétes irányba .

Ha van egy pont a közepén , hajtsa végre algoritmus . Ez képezi az egyik a másik két formák. Végezze el a megfelelő algoritmust , hogy a kereszt .
4

talál két sarok a tetején a kocka , amelyek a megfelelő helyen. Nem kell a megfelelő irányba . Például , ha a határokon imént készült fehér, elfogadható , hogy a fehér a zöld sarok oldalán a kocka és a zöld sarokban a fehér oldalán a kocka. A lényeg az, hogy a sarokban lenne helyes, ha a színeket fordított .
5

Tartsa a kockát, hogy a két sarok , amely helyesen van a bal oldalon a kocka . Ha a helyes sarkok átlósan egymással , tartsa a kockát, hogy az egyik a helyes sarkok van a bal felső sarokban a kocka . Végezze el a következő algoritmus :

Bal óramutató járásával megegyező , Első óramutató járásával ellentétes irányba , jobbra az óramutató járásával ellentétes , Top óramutató járásával megegyező irányban , bal óramutató járásával ellentétes irányba , Top óramutató járásával ellentétes irányba , jobbra az óramutató járásával megegyező , Top óramutató járásával megegyező irányban , Top óramutató járásával megegyező irányban .
< p> Ismételje meg ezt a lépést , ha szükséges , amíg mind a négy sarka van a megfelelő helyen .
6

Vizsgálja meg a kocka . Ha három sarkok kell csavart az óramutató járásával ellentétes , vagy mind a négy sarka helytelenül orientált , vagy két átlós sarkoknál kell megfelelő tájolású, hajtsa végre a következő algoritmus :

Right óramutató járásával ellentétes irányba , Top számláló – jobbra, a jobb az óramutató járásával megegyező , Top óramutató járásával ellentétes irányba , jobbra az óramutató járásával ellentétes , Top óramutató járásával megegyező irányban , Top jobbra, a jobb óramutató járásával megegyező irányban , Top óramutató járásával megegyező irányban , Top óramutató járásával megegyező irányban .

Ez az algoritmus az összes három forgatókönyv fent felsorolt. Ha a kocka bármilyen irányban mintázat más , mint a három már említett , hajtsa végre ezt az algoritmust : Jobb az óramutató járásával ellentétes , Top óramutató járásával megegyező irányban , a jobb az óramutató járásával ellentétes , Top jobbra, a jobb óramutató járásával megegyező irányban , Top óramutató járásával megegyező irányban , Top óramutató járásával megegyező irányban , a jobb az óramutató járásával ellentétes , Top óramutató járásával megegyező irányban , Top óramutató járásával megegyező irányban .

Ismételje meg ezeket algorithims , amíg mind a négy sarka megfelelő irányba .
7

Vizsgálja meg a kocka . Ha nincs mixed -up darab, akkor verte meg .

Minden összekeveredett darabokat kell oldalán a kocka már dolgozik . Ha összekeverte darab máshol , menj vissza a 2. lépéssel.

Ha van egy darab az alján központ, amely tartozik a felső középső , egy darabot a felső középső , hogy tartozik a jobb oldalon , és a darab a jobb oldalon , hogy tartozik az alsó középső , hajtsa végre a következő algoritmus megoldja a kocka :

Right jobbra, a jobb óramutató járásával megegyező irányban , Top óramutató járásával megegyező irányban , Első óramutató járásával megegyező , Back óramutató járásával ellentétes irányba , jobbra jobbra, a jobb óramutató járásával megegyező irányban , Első az óramutató járásával ellentétes , Back óramutató járásával megegyező irányban , Top jobbra, a jobb óramutató járásával megegyező irányban , a jobb óramutató járásával megegyező irányban .

Ha van egy darab felső részének közepén , hogy tartozik az alsó , egy darab az alján központ, amely tartozik a jobb oldalon , és a egy darab a jobb oldalon , hogy tartozik a felső középső , hajtsa végre a következő algoritmus :

Right jobbra, a jobb az óramutató járásával megegyező , Top óramutató járásával ellentétes irányba , Első óramutató járásával megegyező , Back óramutató járásával ellentétes irányba , jobbra jobbra, a jobb az óramutató járásával megegyező , Első számláló járásával ellentétes , Back óramutató járásával megegyező , Top óramutató járásával ellentétes irányba , jobbra jobbra, a jobb óramutató járásával megegyező irányban .

Ha bármilyen más mintát , hajtsa végre ezeket az algoritmusokat , és újra megvizsgálja a kocka . Így már az egyik minta leírt lépést. Végezze el a megfelelő algoritmust , hogy megverte a kocka .

You must be logged in to post a comment.