A különbség Bicubic & Bilinear

Bitképek ellentétben vektoros grafika nem nyújtanak elegendő adatot átméretezni egy képet alaposan — ha megpróbálja , hogy a kép nagyobb , több adatra van szükség , mint a pixel eredetileg felvett . Ahhoz, hogy ezt , kép átméretezés él a technika az úgynevezett ” interpoláció” — megpróbálja ” kitalálni ” a hiányzó képpontok színe alapján értékeit a szomszédok . Két interpolációs technikák bicubic és bilnear , különösen gyakori a képfeldolgozás. Bicubic vs Bilinear

bilineáris interpoláció egy viszonylag egyszerű technika, nem sokkal bonyolultabb , mint a ” legközelebbi szomszéd” interpoláció — ahol pixel kitöltötték az egyszerű másolás szomszédos képpontok . Minden “hiányzó ” pixel ( a képpontok meg kell teremteni , hogy felrobbantja a kép ), a bilineáris módszer azon a négy pont , hogy legközelebb az átlós sarkoknál , és átlagosan értékeiket ki, hogy készítsen a középső pixel . Kettős köbös interpoláció, ezzel szemben nem tart csak négy legközelebbi átlós pixel , de a legközelebbi pontokat is , összesen 16 pixel.
Előnyei Bicubic interpoláció

Mert minden interpolációs mód azon alapul, feltalálás új adatot, az átméretezett kép egyaránt hűséges között interpolációs technikák terén nyers információ tartalmat. A különbség elsősorban abban rejlik, hogy a kép által érzékelt a néző , és mivel bicubic interpoláció él több adatot , az eredmények általában simább . Kettős köbös interpolációs simább görbéket , mint a bilineáris interpoláció , és bevezeti kevesebb ” tárgyak “, vagy képpontok látszanak feltűnően romló látszólagos a kép minősége .
Számítógépes Speed ​​

A megnövekedett sima bicubic interpoláció jön egy jelentős költséget jelent a feldolgozási idő ; az algoritmusok és a képletek bikubikus használt módszer sokkal bonyolultabb. Ennek megfelelően , míg a bilineáris interpoláció elég gyors , és nem lehet, hogy sokkal lassabb , mint a legközelebbi szomszéd számítások bicubic interpoláció lassabb , időnként egy nagyságrenddel . Ez teszi bikubikus interpoláció kevésbé kívánatos, olyan helyzetekben, ahol a sebesség a lényeg, vagy a hozzáadott sima a végső kép nem olyan fontos .
Alkalmazások

Ha szükség van méretének növelése a kép és az idő nem fontos — például , ha a nyomtatásra a digitális fényképezőgép a saját idő — bicubic interpoláció biztosítja az egyenletes eredményt, amely érzékeli , hogy a magasabb minőség. Azonban az a tény, hogy az általa használt további pixelek lehet egy hátránya , amikor a kép kerül zsugorodott , ahelyett, megnagyobbodott , mert ez azt is jelenti , hogy több pixel eldobjuk vagy megváltozott . Ezekben az esetekben , a viszonylag kisebb számú pixel által alkalmazott bilineáris módszerrel hozhatnak eredményt , hogy több kellemes a szemnek , kevesebb tárgyak .

You must be logged in to post a comment.