Fibonacci Matematikai játékok

Fibonacci számok a matematikai sorozat névadója Leonardo Fibonacci . Ő fejlesztette , miközben elképzelni a nyulak született egy év alatt bizonyos feltételek mellett. A szekvencia az 1, 1, 2, 3, 5, 8 , és így tovább . A harmadik ciklus , az egyes szám az összege a két eljárás számokat. A képlet F ( n) = F ( n-1) + F (n -2 ) , az N + gt; = 3.
Fibonacci számok fordulnak elő a természetben az egész természet , mint például az ananász spirál vagy virág szirmai . Ezeket fel lehet használni , mint alapján élvezetes matematikai játékok . Candy Machine

A cukorka gép el tudja fogadni kombinációja negyed és fél dollár. Számolja ki , hogy sok szempontból ( n) a pénzt lehet elhelyezni , hogy annak érdekében, hogy vásárolni édességet .
< P> Ez a játék játszható segítségével tételek, mint a játék pénzt , vagy dáma , hogy képviselje az érméket. Az alkotó cölöpök és a felvételt az eredményeket a táblázat , akkor könnyen belátható, hogy a mintákat alkotnak Fibonacci-sorozat . A táblát megjeleníti a költség, a többszörösei n , számos módon fizetni f ( n) , és a minták pontos sorrendben .
< P > Ha a cukorka költségek 25 cent , akkor csak egy kombináció lehet ( Q) . 50 cent , két: két negyedév ( QQ ), vagy egy fél dollár (H) . 75 cent , három : háromnegyede ( QQQ ) , negyed és fél dollár ( QH ), vagy egy fél dollár , és egy negyed ( HQ) . Egy dollár, négy : négy negyedév ( QQQQ ) ; két negyedévben és fél dollár ( QQH ) ; fél dollár , és két negyedévben ( HQQ ) ; negyed , fél dollár és egy negyed ( QHQ ) ; vagy két fél dollár ( HH) .

A sorrend 1, 2 , 3 és 5 az 1 és 4 és követi a Fibonacci mintát több érmét adnak .

Flower Garden : Matton

a darázs espies kert , két sorban, a virágok és a bevételt , hogy látogassa meg minden . Mindig kezdődik a bal végén , és csak utazni egyenes függőleges vagy vízszintes vonalak és soha egy átlós . Ő csak megy előre , és soha nem hátra . Hányféleképpen ( n) tud utazni , ha ellátogat egy vagy több virágot ?
< P > Rajzolj két sor pont . Label a felső sorban az 1. és az alsó sor 2. Minden egyes pont , használjon egy levelet. Így az első pont az 1. sor az 1A és a harmadik pont a sorban 2 2C . Ceruzával kösse össze a pontokat , mint a méh utazik . A diagram kell tüntetni a számát meglátogatott meglátogatott virágok ( n) , a pontos sorrendben minták , és a több módon f ( n) .
< P > Ha a darázs látogatás egy virág , a több módon tud utazni értéke 1, és a minta az 1A . Ha a darázs látogatás két virágot , akkor két út : az 1A – 1B , ahol két pont kapcsolni, hogy egy vízszintes vonalat , és az 1A -2A , ahol két pont az első és a második sorban van csatlakoztatva , hogy egy függőleges vonal .

Ha a darázs látogatások három virág , van 3 útvonalak : 1A – 1B – 1C , 1A – 2A – 2B és 1A -2A – 2B . A sorrend az 1, 2 és 3 az 1 -től 3- és követi a Fibonacci mintát több virágot látogatnak .
Stacking Dáma
< p> (n ) -story köteg piros és fekete dáma , felcímkézett R és B , illetve be kell építeni, hogy nincs két szomszédos történet lehet fekete , bár lehet vörös . Keresse meg a számos lehetséges módon a (n ) a stack hozható létre a ( n) történet ahol n & gt; = 1 . Fillérekért és dimes helyettesítheti a dáma .
< P> 1. történet , két lehetséges stack R és B 2 történet , három : RR , BR , és RB . 3 történet , van 5 : RRR , BRR , RBR , RRB , és BRB . A sorozat 2, 3 , és 5 az 1 -től 3- és követi a Fibonacci mintát több korongja van egymásra .

You must be logged in to post a comment.